Malungs hembygdsförening

Välkommen till Malungs hembygdsförening och Malungs hembygdsgård

Besök oss under dansbandsveckan!

Passa på att se en kringbyggd dalagård från sent 1700-tal i Malung under vecka 29. Under dansbandsveckan 16-21 juli har vi öppet kl. 11-12 för guidning, annan tid efter överenskommelse tel. 0280-105 57.

Under v. 29 finns även möjlighet till prisvärd camping i lugn och trevlig miljö med stora gräsytor. Tillgång till vatten och ström

Kontakta oss för mer information på tel. 0280-105 57 eller e-post malungs.hembygdsforening@telia.com

Pengar till skinnutställning

Malungs hembygdsförening sökte och fick 150 000:- kronor från Riksantikvarieämbetet för att utveckla skinnutställningen i Kotthuset på Malungs hembygdsgård. Skinnutställningen har funnits i huset sedan 1980-talet och behöver renoveras och göras om för dagens besökare. Vi i föreningen ser fram emot att få visa upp det gamla skinnhantverket som för en generation sedan var en stor identitet i bygden. Följ med oss i den förändring som börjar. Vi håller dig uppdaterad!

Fotografier av Rune Ohlén http://www.ohlen.se/